Atika Sikun




HI,
 photo 10991176_10204437005383065_8329704528899608462_n_zps4lskohdh.jpg


A

Sept 14th, 1992 | Selangor, MY
"we only see what we want to see."


VISITOR(S)
website counter



Recent Posts
· Hold on a beat
· Happy birthday me :)
· adehhh
· Kononnya lah
· Te Amo ♥
· Patronizing the truth.
· refueling happiness.
· Departure.
· We Could Happen
· Eid 2011


BLOGGER ARCHIVES



INSTAGRAM FEED
FOLLOWERS

Have A Heart
Saturday, September 17, 2011 | Posted by Atika | 4 comment/s

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOLONG LAH JANGAN KACAU AKU LAGI

DAH TAK FIKIR DAH PASAL TUH , AKU DAH LUPAKAN SEMUANYA

TUTUP BUKU


nak mintak maaf, dah mintak maaf
maybe it's time to turn a new leaf , tapi aku tak boleh
sebab ego terlalu tinggi , ye lahhh siapa lah aku ni
bajingan je kan , tak penting
dia lagi penting , aku faham
cukup lah setakat ni aku jaga hati orang


hati aku? entah lahhh


atas dasar hormat, aku mintak maaf , walaupun tak berapa nak ikhlas
sorry, apa yang dah berlaku tuh, memang dah pun berlaku dah
aku malas nak masuk campur, let bygones be bygones

all the misunderstandings yang dah berlaku, tetap DAH berlaku
ye waktu tuh, aku terasa, ye aku menangis
tapi takdek siapa yang tahu
aku cakap kat diri aku sendiri,
" lupakan je . lupakan dia pernah wujud dalam hidup kau"

so yeah,
0-0 , sebab aku dah back to basic balik
tak kenal sesama sendiri.
SENANG. END OF STORY.

kawan yang delete aku tanpa sebab,
mungkin ada kaitan dengan semua nie
tp , opsss, atika tak boleh cakap apa-apa
nanti jadi kontroversi lah pulak kan?
jadi isu

faham sangat, korang kan Charlie's Angels
tak boleh kacau, nanti terbakar, kena bakar
korang jalan je
semua orang berenti tgk
fuyoh
begitu hebat aura mereka
Private life memang sweet habis
maniiiiiiiiiiiiiiiis macam gula kot
perghhhh





ramai orang cakap aku dah berubah
memang , aku mengaku aku dah berubah lepas aku dah berdua
AKU LAGI BAHAGIA , AKU LAGI SENANG
selama ni aku penat, aku sakit , orang ambil tahu macam gitu je
aku bahagia sebab ada orang yang ada dengan aku setiap masa


bukan nak mengagungkan si dia ,
tapi itu realiti
ye lah sekarang ni aku dah tak diajak ke mana-mana
dengan alasan ; " you kan nak keluar jugak nanti"
apa salahnya bagitau nak keluar

bila difikirkan balik, ada relevannya
ye lah, diorang keluar time aku takdek duit
takkan nak menganga je nanti kan?
tapi sedih laaaahhhh
dah lama tak keluar sama-sama

ye lah , aku busy kat kolej
balik dah penat
serious nak save energy
kawan-kawan , minta maaf sangat-sangat
tapi,
bila dengar isu ' atika dah tak nak lepak dah dengan kitaorang'
lepas tuh kaitkan dengan si buah hati

semua benda nie
buat aku jadi sedih
bukannya aku tak nak lepak dengan korang
aku tau korang berniat baik
tapi ,
*sigh
kenapa hati ni still tak boleh terima?

sekarang aku dah tone down sikit
keluar malam pun sebab study
tak percaya tanya manusia kat kolej malam-malam tuh
aku tak membuang masa melepak tak tentu hala
sebab aku tau, aku tak sepandai yang lain
carry mark aku tak gempak
pointer aku pun takdek lah tinggi mana

alternatif aku nak belajar macam tuh,
harap korang faham ye?

SABAR ATIKA, SABAR


this will be the first and the last
tak tahan nak meluahkan perasaan yang dah lama berbuku


kalau kau penat, aku pun penat,
sorry lah kalau menganggu
I know I've missed lots of things , but I'm here now
why none is telling me anything?
*sigh
kenapa muka berkerut?
tak selesa? kalau tak selesa, cakap lah
tak kisah, seriously


SABAR ATIKA, SABAR


menyirap pun ada
nak dijadikan cerita , rupa-rupanya dulu yang ' LY' bagai dekat aku
rupa-rupanya bukannya ikhlas
ye lah cinta hati yang bertahun dikejar, masih lagi dikejar
aku jadi pitstop kejap
" aku setia pada yang satu je " katanya
AMINNNNN , aku doakan yek

aku perasan,
semenjak umur aku dah bertambah ni, aku makin sarcastic
memang aku sarcastic ,
sebab anasir luar yang buat aku jadi macam ni


tolong lah
apa kes dengan 'untung lahhhhh ' memanjang?
takdek ayat lain ke
ayat ni serious buat aku menyirap
kalau boleh pukul, aku pukul sampai mampus



manusia,
kenapa tak boleh tgk orang senang?
kenapa bila aku happy je , ade je yang tak suka?
family aku dah bagi lampu hijau
so, ape de hal?


aku dah lama buat bodoh dengan semua benda nie
aku biar je orang pijak kepala aku
aku biar je semua orang menganjing aku
aku sedar, tapi aku nak tgk sejauh mana dia nak pegi
mungkin sampai ke China , wallahhualam


aku tau , aku tak boleh nak puaskan hati semua orang
lumrah hidup,
tapi aku tak pernah lupa korang
aku bersyukur aku ada nadia, shikin, boolat, yaya, maton
and badihah and eleena
budak-budak rumah aku yang dah tau aku ni macam mana

aku bahagia ada kawan-kawan macam
Nelly , Nadia yang lain-lain
yang buat hati aku senang

Kalau aku dah slow down dengan kau tuh,
harap maklum, mood makin takdek nak layan kau
ye lah kau kan hot stuff ,
hyper sentiasa

amek lah tempat aku,
lagipun apa lah yang aku ada sekarang?
setakat gusi besar dan gigi yang tak berapa nak lurus

lain lah kau
ko cantik, hot, pandai
ramai pulak peminat
lepas kita lepak hari tuh,
hati ni jadi sebu , tawar
aku dah berubah pun, bukannya ke lembah hitam ke apa
kau lagi busy, tp aku tak pernah merungut
nak demand jauh sekali
tapi,
tone kau tuh ,
buat aku befikir seribu kali


sejak dua tiga belakang nie
aku jadi pendiam
aku jadi malas
sebab mulut orang makin macam mulut longkang
diorang je betul, aku tak pernah betul
no give and take
take jek


aku memang sentiasa busy,
tapi korang yang suka bgtau last minit
macam mana nak bg komitmen
lepas tuh ada pulak kes pilih kasih
ape kes ?
adehh
aku malas nak amek kira
jadi idle kejap pun boleh jugak


mulut laser, sound on the spot ,
aku pun tersentap
apa yang kau cakap tuh betul
tapi ,
ayat tak boleh lg manis ke?
perghhhh , rasa nak nangis boleh?


bak kata nelly ,

" aku doa aku doa
biar kekal
orang cakap aku kuno.
berdoa pun kuno? kurang-kurang aku nak kekal.
kalau tak kekal.kuasa tuhan.
tapi setelah segalanya aku berikan dari segi mental, aku nak kekal
kau faham kan.
orang cakap, bahagia buat apa nak ditunjuk.,
habis bila sedih jela nk ditunjuk?
bila bergaduh jela nk ditunjuk?
aku heran apa. bahagia yang aku tunjuk
aku gaduh ke aku sedih ke aku dah dihujung tanduk ke, biar kami je tahu
hahaha
"



ha, aku punye gepren dalam kelas dah bermukadimah
baca blog dia hari-hari , bg inspirasi
aku teringin nak jadik macam dia
sebenarnya

nadia pun ada cakap ,

" Mungkin, bukan mungkin, sudah mesti punya lah kalau orang baca blog entry nih orang akan kata, 'ala, mentah lagi, mesti clash punya' 'baru lagi, tunggu jeh bila dah 2 bulan' 'confirm punya lah break' 'ek eleh, baru 2 minggu dah kecoh'.

Eyy, ada aku kisah? Aku bukan budak budak lagi, aku tau apa aku buat, apa aku rasa. Mak and mama aku tak bantah, so tak perlu lah nak menyuarakan pendapat or kata hati kau yang aku tanak dengar pun tuh. Kau siapa nak judge kami? Tak perlu jaga tepi kain orang, jaga lah diri sendiri, jaga lah hidup sendiri yee.

Aku dah penat nak mencari, nak makan hati dengan orang yang aku suka tapi dia tak pernah tau yang aku suka dia.
"


aku pun penat kejar orang
last-last , jadik pitstop jugak
penat jadi ikhlas,
last-last
orang amek kesempatan


well,
bagi lah aku bahagia for once
aku dah penat nak jadi plastik pakai buang
i want , and i need to be happy genuinely

aku nak , for once
orang berhenti mengata orang lain
menjatuhkan sesama sendiri
dosa besar tau tak?
apa yang aku buat, pilihan aku sendiri
family aku ok, kawan-kawan rapat aku ok,
so, you can just fuck off

korang yang dah menyampah sangat dengan aku,
can go ahead,
aku tak kisah dah.
kawan-kawan korang aku takdek masalah pun
aku tak suka campur masalah sendiri dengan masalah orang lain
kalau aku gaduh dengan korang, biar lah aku gaduh dengan korang je
buat apa nak babitkan orang lain kan

nak cakap aku sombong sebab dah tak tegur?
daulat betul kan , kau tegur aku dulu tak boleh?
senyum sikit pun tak boleh?

SABAR ATIKA, SABAR

final dah dekat,
proposal pun dah siap
harap-harap, lulus lah kan
cadangan aku jek
aku nak score sem depan
takut sem ni bungkus lagi
alahai subjek killer *pfft



mungkin ramai yang terasa lepas baca ni
aku nak mintak maaf
tapi kepade semua yang SEMEMANGNYA ditujukan
blog post ini,
harap take note

aku tak mintak harta, duit , intan berlian pun
aku minta korang hormat aku
hidup aku
aku akan buat benda yang sama
it's all about psychology , man
nak nasihat boleh
tp kalau ko nasihat nak menganjing bagai
baik cakap dengan batu kan SPV tuh ha
lagi faedah kot

aku mengaku,
aku memang keras kepala
tapi untuk berubah, bukan satu masalah
aku pun manusia biasa
buat kesalahan tuh, perkara biasa
aku tak boleh jadi sempurna
tapi insya-Allah aku boleh jadi lagi baik


bak kata Albert Einstein,
anyone who has never made a mistake has never tried anything new


sampai sini saje lah aku meroyan
ye lah
lusa final
haa, karang ada pulak yang tak leh jwb exam
minta maaf kalau aku yang bersalah
halalkan makan minum aku sepanjang sem ni



lagi setahun belajar kat sini
takut lagi banyak drama lah pulak
alahai
duduk depan tv, makan bertih jagung lah nampaknya
ahahhahaha

Labels: ,