Atika Sikun




HI,
 photo 10991176_10204437005383065_8329704528899608462_n_zps4lskohdh.jpg


A

Sept 14th, 1992 | Selangor, MY
@fashionvaletcom
@mensphysiquemalaysia
@isiperutmy
VISITOR(S)
website counter



Recent Posts
· in my world , I'm Madonna
· I love you
· I need to be happy
· Escapism.
· K
· be bad, be good
· guilty is charged.
·
· geram
· bila rindu


BLOGGER ARCHIVES



INSTAGRAM FEED
FOLLOWERS

penat oh
Tuesday, January 17, 2012 | Posted by Atika | 0 comment/s

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...




ingat senang ke nak jaga hati orang ?
20 tahun aku DIAM je bila orang marah , maki aku
20 tahun aku lebih suka pendam perasaan marah
20 tahun aku lebih suka pendam rasa sakit hati

eh kalo nak marah boleh sgt , tapi apa rasionalnya kan?
20 tahun bila buat kerja dengan orang lain je , aku yang paling banyak makan hati
aku sedih , rasa macam perasaan aku tak penting
bukan apa , aku sekadar bertanya

penat oh penat

aku tak suka marah, lain jadinya
i want to build a good image of myself around everyone

but then , after all ,
I am just a normal human being
i have frustration , angst , agony , sadness buried at the darkest place in my soul
and I have no plan of letting it go


semua orang harapkan aku nak buat semua benda
sometimes,
semua orang pressure aku physically and mentally
korang mungkin tak tau
emosi aku parah di sebalik senyuman aku

aku cuba nak juggle everything yang datang macam ombak tsunami
aku penat , teramat penat
aku tak cerita benda nie kat sesiapa
tulis kat blog ni pun
apa yang aku rasa patut

sebab aku tak nak ada yang terasa
aku pun, manusia biasa
mak abah tak tau
aku tak pernah cukup rehat , cukup makan
semuanya aku korbankan untuk beli barang
savings

last week ,
lepas dua hari , baru aku makan
aku ikat perut , sebab dah banyak berhutang

 aku sedih , terasa

semua orang sikit-sikit marah aku
semua orang naik suara
mungkin aku je yang tak betul?
aku tanya baik-baik , bukan marah pun
setiap pesanan ringkas tu , sebaik-baik ayat aku tulis
supaya takdek yang terasa hati

tapi at the end , aku yang makan hati

minggu lepas masa kelas en faez bincang pasal pantang ,
ada lagi satu pantang sebenarnya
aku ni darah Jawa , pantang orang naik suara kat aku

devious act ?
aku pernah tumbuk ketua kelas aku yang tiga kali ganda saiz badan aku
gigi dia patah dua
sebab dia naikkan suara kat aku , walhal aku cakap elok-elok kot

sekarang ni zaman teknologi ,
banyak yang dah berubah
mungkin karakter kau memang macam tu ,
atau cara kau cakap memang macam tu ,
tapi please take note ;
aku seorang perempuan , yang punya hati dan perasaan.

AHAHAHA , rasa loser sekejap

well,
aku selalu nangis bila sorang-sorang
takdek sape tahu
masalah aku , aku kongsi dengan diri aku je





" my best friend is actually myself "





susah aku nak cari orang yang betul-betul faham perasaan aku
yang betul-betul faham diri aku macam mana
aku selalu persetankan perasaan aku sendiri ,
semuanya sebab nak jaga hati orang lain.





ah , persetankan lah . mungkin, perasaan aku memang tak pernahnya penting.